Super brief friday!

Yeah het was dan eindelijk zover! SUPERBRIEF FRIDAY! Wat super brief friday is? We kregen vandaag 4 verschillende briefs waar je per stuk 1 uur aan mocht werken. Je werkt elke keer met een ander persoon van een andere klas. Mijn eerste brief deed ik samen met Lora, een meisje uit klas B. De opdracht was bedenk en teken drie 48 sheet billboards voor de ‘TATA’ een 4 persoons auto die 1300 pond kost. We zijn erg strategisch te werk gegaan en hadden uit eindelijk 2 redelijk ads! De tweede brief deed ik samen met een meisje waar van me de naam even ontschoten is! De opdracht was, promoot Becks Alcohol free beer in een 30 sec durende TV ad! Moeilijk moeilijk want wie wil nou alcohol vrij bier?! Het uiteindelijke idee was een Becks test lab waar tests werden gedaan in twee identieke kamers. Een feesten de groep dronk alcohol vrij bier en had een leuke en plezierge avond. De andere groep stond te kotsen/dansen op een tafel en moesten verwijderd worden. Alcohol free? Makes sense! De 3de AD deed ik samen met Freya. Dit keer was het een lucht verfrisser. Het moeilijke was dat we het moesten advertisen dat er 50% gratis extra was. Zonder in de cliché 50% EXTRAAAA KIJK HOE GOED KOOP te vallen. Het moesten 3 press ADs worden. We hadden het papier gevouwen zodat er echt 50% extra bij zat! Als je het blad om vouwde kreeg je in plaats van een vieze WC een schone te zien. De 4de en laatste AD deed ik samen met Stefan! We moesten voor de National Express Train Service tussen Edinbrugh en London een game ontwerpen voor zakenmensen. Wij hadden een erg diepe strategische sim game bedacht waar je zelf een trein empire op kon zetten. In onze ogen perfect voor de doelgroep maar Gyles was het er niet mee eens. Dit was overigens ook een van de eerste keren dat ik het niet met Gyles eens was!
Dat waren de vier briefs van de dag! Ik moet zeggen dat ik wel een beetje moe ben maar het was erg vet en leerzaam!

Daarna kregen we de ‘super brief’ voor de komende 3 weken. Het gaat om eens stofzuiger merk waar voor we een TV AD,print AD,direct mail,3x 48 sheet poster en een radio AD voor moeten ontwerpen.Dit moet ook nog eens vanuit twee compleet verschillende uitgangspunten gedaan worden. Oftewel alles twee keer! We werken hier voor in een team van vier man. Ik werk samen met Emma (al eens eerder mee samen gewerkt en is erg snel en creatief) Charlotte (Slimme ideen, en goede strategy) en Andrew (Simpel, en sterke copywriter) Ik heb er enorm veel zin in!

De outfit van Gyles vandaag:

small-dsc00403

small-dsc00404

Leave a Reply

